Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

Ερώτηση Κ.Χατζηδάκη προς τους αρμόδιους υπουργούς για το ποδηλατόδρομο που θα περάσει από το Μοσχάτο

Δελτίο Τύπου
Η Αττική μπορεί να αποκτήσει μεγάλο δίκτυο ποδηλατοδρόμων σε 16 Δήμους τουλάχιστον - ερώτηση Κ. Χατζηδάκη

Την ανάγκη υλοποίησης του υφιστάμενου σχεδίου για τη δημιουργία ενός νέου, πιο εκτεταμένου, δικτύου ποδηλατοδρόμων για την Αττική, που θα καλύπτει τμήματα 16 Δήμων τουλάχιστον, υποστηρίζει ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Β΄ Αθήνας κ. Κωστής Χατζηδάκης, με σχετική ερώτηση που κατέθεσε σήμερα προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.


Με την ερώτησή του ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας υπενθυμίζει ότι κατά το διάστημα 2008-2009 η τότε Κυβέρνηση παρουσίασε σε δύο φάσεις τον ολοκληρωμένο προγραμματισμό της για τους ποδηλατοδρόμους της Αττικής. Ο ποδηλατικός αυτός άξονας περιελάμβανε 4 ξεχωριστές διαδρομές, μήκους 50- 55 χιλιομέτρων και προϋπολογιζόμενου κόστους 7 εκ.. ευρώ - ποσό μη απαγορευτικό για τη σημερινή συγκυρία. Το δίκτυο θα εξυπηρετούσε  16 τουλάχιστον νυν Δήμους της Αττικής. Η πλήρης χάραξη θα προέκυπτε έπειτα από μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου μέσω δύο ξεχωριστών προγραμμάτων, με χρόνο ολοκλήρωσης γύρω στους 8 μήνες. Στη συνέχεια, θα ακολουθούσε η ένταξη στο ΕΣΠΑ, προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή των ποδηλατοδρόμων κατά τμήματα. Σχετικές ανακοινώσεις επαναλήφθηκαν και τον Μάιο του 2011 από την τότε Κυβέρνηση και φαίνεται πως υπάρχει σχετική πρόοδος.

Αναφερόμενος αναλυτικά το σχέδιο, ο κ. Χατζηδάκης τονίζει πως η αρχική φάση του σχεδιασμού περιελάμβανε δύο ποδηλατοδρόμους. Ο πρώτος, μήκους 13 χλμ και κόστους 2 εκατ. ευρώ, επρόκειτο να συνδέσει δύο πάρκα, το πρώην Άλσος Χωροφυλακής επί της Λεωφόρου Μεσογείων με το Πάρκο Ιλισίων (Συγγρού), μέσω του Μητροπολιτικού Πάρκου του Γουδή, της Πολυτεχνειούπολης και της Πανεπιστημιούπολης, εξυπηρετώντας, έτσι, περιοχές των νυν Δήμων Αθηναίων, Χολαργού-Παπάγου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Ο δεύτερος ποδηλατόδρομος μήκος του οποίου θα ήταν 8,4 χιλιόμετρα, και ο προϋπολογισμός 1,2 εκατ. ευρώ θα ξεκινούσε από το Παναθηναϊκό Στάδιο καταλήγοντας στον Φαληρικό Όρμο και, μέσω πεζόδρομων, οδών ήπιας κυκλοφορίας και των σταθμών του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου, θα ακολουθούσε τη διαδρομή Διονυσίου Αρεοπαγίτου- Θησείο-Ταύρος- Καλλιθέα θα κατέληγε στο Φαληρικό Όρμο, εξυπηρετώντας, έτσι τμήματα των νυν Δήμων Αθηναίων, Μοσχάτου-Ταύρου, Καλλιθέας και Πειραιά. Σε μικρό τμήμα της διαδρομής αυτής είχαν ήδη ξεκινήσει εργασίες (περιοχή Μοσχάτου), όπως, άλλωστε, έχει ήδη ανακοινωθεί από τα αρμόδια Υπουργεία από το 2011.


Προσθέτει δε,  πως η δεύτερη φάση του σχεδίου περιελάμβανε δύο επιπλέον χαράξεις. Η πρώτη θα συνέδεε- με  διαδρομή παράλληλη προς τις γραμμές του δικτύου- τους σταθμούς του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου από την Κηφισιά μέχρι την Ομόνοια, διερχομένη από τα διοικητικά όρια των νυν Δήμων Κηφισιάς, Αμαρουσίου, Νέας Ιωνίας, Ηρακλείου και Αθηναίων. Η δεύτερη θα ξεκινούσε από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας για να καταλήξει στην περιοχή της Βάρκιζας, περνώντας από τους Δήμους Πειραιά-Καλλιθέας-Μοσχάτου-Ταύρου, Π. Φαλήρου, Αλίμου, Αργυρούπολης-Ελληνικού, Γλυφάδας και Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης και εν μέρει κατά μήκος των γραμμών του τραμ.


Με βάση τα δεδομένα αυτά ερωτά τους δύο Υπουργούς αν έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος στον συγκεκριμένο σχεδιασμό στο διάστημα που μεσολάβησε από τότε και με δεδομένη τη δημοσιονομική συγκυρία (τυχόν αλλαγές χάραξης, εκπόνηση και έγκριση μελετών σχεδιασμού, περιβαλλοντικός σχεδιασμός κ.α.) και ποια ακριβώς. Ερωτά, ακόμα αν υπάρχει σχεδιασμός ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ, για την ομαλή και πλήρη υλοποίησή του. Τέλος, ζητά να μάθει πώς αντιμετωπίζουν οι κ.κ. Υπουργοί το μέτρο της εισόδου του ποδηλάτου στις Ειδικές Λωρίδες Λεωφορείων, που εφαρμόστηκε δοκιμαστικά από τις 20 Ιουνίου έως τις 18 Σεπτεμβρίου 2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...