Tέλος των καρναβαλικών εκδηλώσεων στο Μοσχάτο με τη Μεγάλη Παρέλαση της Κυριακής, παραδοσιακά μια βδομάδα πριν την βασίλισσα Πάτρα. Καρναβάλι 2009 πράγματι αλλιώτικο από τα προηγούμενα, καλύτερο και μαζικότερο φέτος, από τις προηγούμενες χρονιές χωρίς βέβαια να μπορεί να συγκριθεί με τα καρναβάλια των μέσων της δεκαετίας του '90. Οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις λίγες και επιλεκτικές, στο κάτω κάτω καλά έκανε ο δήμος γιατί οι καλλιτέχνες κοστίζουν, δεν είναι καιρός για τέτοια. Παζάρι στη προέκταση της Θερμοπυλών στη πλατεία, λούνα παρκ απέναντι από το δημαρχείο, γιορτή μπύρας δίπλα στην εκκλησία και η "Ακρόπολη" Τέντα που φιλοξένησε τις διάφορες εκδηλώσεις. Ευτυχώς φέτος δεν ακούστηκαν πολύ τα κρύα αποκριάτικα τραγούδια από τα μεγάφωνα της Μακρυγιάννη.. Ο καλός καιρός της Κυριακής βοήθησε να μαζευτεί αρκετός κόσμος να παρακολουθήσει την παρέλαση όχι μόνο από το Μοσχάτο αλλά και από τους γειτονικούς δήμους.
Μαζί με όλα αυτά και οι συζητήσεις περί του θεσμού, κριτικές, πολέμιοι και θιασώτες γέμισαν τις ώρες μας στα καφέ της πόλης και στο ίντερνετ. Τρεις οι τάσεις της καρναβαλοσυζήτησης, η μια, αυτή που αντιπροσωπεύει τους "ορθόδοξους", αυτούς που νομίζουν ότι ζουν στο Ρίο, έχουν ως δόγμα ότι είναι υπέρ του θεσμού, αρνούνται πεισματικά να κάτσουν να συζητήσουν και θεωρούν αιρετικούς για να μην πω "δημότες Ρέντη" όσους πουν κάτι "κακό" για το Καρναβάλι μας, σημειωτέον οι περισσότεροι τους σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τη δημοτική αρχή. Η άλλη πολυπληθής τάση είναι οι "καρναβαλοσκεπτικιστές", αντιπροσωπεύει τους ενεργούς πολίτες του Μοσχάτου, είναι η μερίδα ανθρώπων που κρίνει την ποιότητα των εκδηλώσεων, που προτείνει διάλογο και αλλαγές στο θεσμό, ασχολείται με επιμέρους θέματα, όπως τα οικονομικά του καρναβαλιού (θέμα ταμπού για τους "ορθοδόξους"), οι "καρναβαλοσκεπτικιστές" προέρχονται από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους πολλές φορές εκ διαμέτρου αντίθετους. Οι "καρναβαλοσκεπτικιστές" έχουν κατηγορηθεί ως joy-killers από τους "ορθοδόξους". Τέλος είναι οι "Αντι-καρναβάλ", είναι όσοι θέλουν την κατάργηση του Καρναβαλιού, ο καθένας για το δικό του λόγο, κυρίως αποτελείται από γρουσούζηδες που μισούν την χαρά και το γέλιο, κατοίκους της Μακρυγιάννη που έχουν αγανακτήσει από την γλυκιά επαναλαμβανόμενη μελωδία του "Στο Ζάππειο μια μέρα", φανατικούς χριστιανούς που διαφωνούν με την παρέλαση ημίγυμνων βραζιλιάνων μπροστά από το καθεδρικό ναό κ.α.
Σημασία έχει πως έτσι ή αλλιώς το Καρναβάλι πέρασε και φέτος, προβληματικό ή όχι θα δείξει η συνέχεια. Σε μια εβδομάδα όμως έχουμε Καθαρά Δευτέρα, και αυτό φαίνεται δεν το σκέφτεται κανείς. Καρναβάλι κάναμε, και παρελάσεις και απ' όλα, Τσικνοπέμπτη όλοι καλά περάσαμε στις ταβέρνες και ψησταριές της πόλης, Καθαρά Δευτέρα τι θα κάνουμε; Που θα πετάξουμε αετό; Η παραλία για άλλη μια φορά παραμένει αποκομμένη από εμάς. Μόνο κάποιοι αντικομφορμιστές συμπολίτες μας μπορεί να πάνε για κούλουμα στη Παραλία, όπως είχαν ξανακάνει. Οι υπόλοιποι θα μείνουμε πάλι πίσω η θα τρέχουμε από εδώ και από εκεί. Δεν λέω καλά είναι το "Πληρώνω και κάνω Καρναβάλι και μαγκιά μου γιατί με έμαθε και όλη η Ελλάδα!" που ακούγεται με υπεροψία από πολλά στόματα, αλλά είναι δυο βδομάδες μόνο! Η παραλία του Μοσχάτου θα είναι όλος ο υπόλοιπος χρόνος. Ας κάνουμε κάτι λοιπόν που θα μας μείνει μια ζωή. Η άποψη του γράφοντος είναι ότι προτιμότερο "Να με ξέρουν για μια ωραία παραλία και όχι για μάσκες και χαρτοπόλεμο", ας ασχοληθούμε και επενδύσουμε σε αυτά που αξίζουν περισσότερο στη ζωή, και γιατί όχι να μην κάνουμε το επόμενο ή μεθεπόμενο καρναβάλι στη παραλία μας!
***Οι χαρακτηρισμοί "ορθόδοξοι", "καρναβαλοσκεπτικιστές" και "Αντι-καρναβάλ" είναι χιουμοριστικοί, πηγάζουν από το κλίμα των ημερών και δεν έχουν καμία πρόθεση να προσβάλουν κάποιο συμπολίτη αναφορικά με τις ιδέες του!***
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου