Τρίτη, 23 Οκτωβρίου 2012

Θανάσης Ντερέκας: Να πεζοδρομηθεί η Μακρυγιάννη!

Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Μοσχάτου Ταύρου πρότεινε την ημιπεζοδρόμηση του κεντρικού δρόμου της πόλης, της οδού Μακρυγιάννη.  
Το κείμενο της πρότασης του δημοσιεύτηκε αρχικά στη σελίδα του προσωπικού του λογαριασμού του στο facebook, ενώ στη συνέχεια αναδημοσιεύτηκε σε διάφορες ιστοσελίδες και blogs της πόλης. 

Αναλυτικά το κείμενο της πρότασης του Θανάση Ντερέκα:
 
Πρόταση Θανάση Ντερέκα για την ημι-πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Μακρυγιάννη

Προς:

• Κ. Λουκή Μαίρη, Αντιδήμαρχο Τ.Υ.
• Συνάδελφους Δημοτικούς Συμβούλους

ΜΟΣΧΑΤΟ 4/10/2012

Πρόταση Θανάση Ντερέκα για την ημι-πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Μακρυγιάννη


Αρκετά χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία ανακατασκευή της λεωφόρου Μακρυγιάννη, με συνέπεια να διαπιστώνεται μία φυσιολογική γήρανση των δομικών υλικών της, τόσο σε επίπεδο οδοστρώματος (βλέπε ασφαλτο-ρήγματα) όσο και σε επίπεδο πλακοστρώσεων των πεζοδρομίων.

Ο κεντρικότερος δρόμος του Μοσχάτου, η εικόνα του Μοσχάτου, πρέπει σοβαρά να ανακατασκευασθεί, στα πρότυπα μιας σύγχρονης Ευρωπαϊκής πόλης.

Το οφείλουμε τόσο απέναντι στους εαυτούς μας, αλλά κυρίως απέναντι στην επόμενη γενιά μας.

Ας ακτινογραφήσουμε τις σημερινές χρήσεις του δρόμου:

Ο δρόμος όπως γνωρίζουμε είναι μίας κυκλοφοριακής κατεύθυνσης από βορρά προς νότο με, κατ’ ουσία, μία κυκλοφοριακή λωρίδα, λόγω του εκατέρωθεν παρκαρίσματος αυτοκινήτων επί 24-ώρου βάσεως.

Το οδόστρωμα καταπονείται καθημερινά από χιλιάδες διερχόμενα τροχοφόρα με συνέπεια να έχει υποστεί φθορές σε πολλά σημεία.

Η πλακόστρωση των πεζοδρομίων και τα επ’ αυτών παρτέρια εμφανίζουν σημαντικές φθορές, φυσικά λόγω της χρήσης αλλά και της μη επιμελούς συντήρησής των.

Η κατάληψη του μεγαλύτερου πλάτους των πεζοδρομίων με εμπορικά εκθέματα, διαφημιστικά stands, τραπεζοκαθίσματα, αλλά και παρτέρια, όχι μόνο εμφανίζουν μια εικόνα τριτοκοσμική αλλά προκαλούν και την απρόσκοπτη διέλευση του συμπολίτη μας.

Είναι αδιανόητο να καταλαμβάνεται το πεζοδρόμιο από παντός είδους εμπορικά αντικείμενα και να αφήνεται κατ’ ουσία μια λωρίδα πλάτους 50 εκατ. για το διερχόμενο καροτσάκι της μητέρας ή του συμπολίτη μας ΑΜΕΑ.

Τα πλαστικά κολωνάκια για την αποτροπή του παρκαρίσματος επί των διασταυρώσεων έχουν σχεδόν διαλυθεί με συνέπεια πολλοί ασυνείδητοι να παρκάρουν στις διασταυρώσεις και να προκαλούν τους πολίτες.

Οι τελευταίες διαγραμμίσεις επί των διασταυρώσεων, πέραν του ότι σβήστηκαν γρήγορα, λόγω κακής ποιότητας, δεν απέδωσαν κατά την γνώμη μου στην κατεύθυνση απόδοσης προτεραιότητας στον πολίτη.

Τα εγκατεστημένα περίπτερα επί των πεζοδρομίων έχουν άναρχη και κακή τοποθέτηση και απαιτείται ενδεχομένως για μερικά εξ αυτών η μετεγκατάστασή τους, σε άλλα σημεία του πεζοδρομίου.

Οι κάδοι απορριμμάτων κατά μήκους του δρόμου, οι περισσότεροι των οποίων χάσκουν ορθάνοιχτοι, ευωδιάζοντας τους διερχόμενους πολίτες, κατά την γνώμη μου δεν έχουν καμία θέση στον εμπορικότερο δρόμο του Μοσχάτου.

Η κατάληψη του οδοστρώματος με καφάσια ή καρέκλες ή διαφημιστικά stands για την εκφόρτωση ή την μόνιμη κατάληψη θέσης παρκαρίσματος είναι επίσης τριτοκοσμική συμπεριφορά κάποιων επαγγελματιών και απαιτείται να αντιμετωπισθεί.

Από ότι σας έχω περιγράψει, δεν νομίζω ότι πρέπει να είμαστε και πολύ υπερήφανοι για την σημερινή όψη αλλά και την χρήση του εμπορικότατου δρόμου του Μοσχάτου.

Το ερώτημα που τίθεται είναι, τι πρέπει να γίνει, αφού προσδιορίσουμε πρώτα τις χρήσεις του δρόμου.

Ας αναλύσουμε λοιπόν τις απαραίτητες χρήσεις του δρόμου:

Προφανώς όλοι συμφωνούμε στο ότι η Λεωφόρος Μακρυγιάννη είναι η κεντρική αγορά του Μοσχάτου και η εμπορική της χρήση πρέπει να διευκολύνει τους πολίτες με φιλικές παρεμβάσεις, οι οποίες τελικά θα είναι προς όφελος της εμπορικής επισκεψιμότητας, αλλά και της έξωθεν καλής μας εικόνας ως πόλης.

Προφανώς, θεωρώ ότι όλοι πρέπει να συμφωνήσουμε να συνεχίσει ο δρόμος να είναι μονής κυκλοφοριακής διέλευσης οχημάτων προς την παραλία, μια και δεν υπάρχει προς το παρόν άλλη αξιόπιστη κυκλοφοριακή λύση, πέραν ενδεχομένως της Χρυσοστόμου Σμύρνης σε διπλής κατεύθυνσης, για την οποία όμως υπεύθυνοι είναι οι αρμόδιοι του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και μέχρι στιγμής δεν έχουμε καμία ενημέρωση εάν σχεδιάζουν κάτι.

Ως γνωστό, το υφιστάμενο πλάτος του ασφαλτόδρομου είναι κατά μέσον όρο 6 μέτρα, τα δε πεζοδρόμια εκατέρωθεν του δρόμου είναι περίπου 2 μέτρα έκαστο.
Συμφωνώντας στα ως άνω χαρακτηριστικά χρήσης του δρόμου τίθεται στην συνέχεια το ερώτημα, τι πρέπει να κάνουμε για να γίνει ο δρόμος φιλικότερος προς τον συμπολίτη μας;

Προτείνω: Να αυξήσουμε το πλάτος και να βελτιώσουμε την χρήση των πεζοδρομίων, για να αισθάνεται ο πολίτης ότι κινείται σε ένα περιβάλλον πιο ασφαλές και περισσότερο φιλικό προς αυτόν.

Πως επιτυγχάνεται αυτό;
1) Με την μείωση του πλάτους του δρόμου από 6 μέτρα σε 4 μέτρα κατά μέγιστον. Κυκλοφοριακά τα 4 μέτρα πλάτους δρόμου είναι υπερεπαρκή
2) Από την μείωση του πλάτους του δρόμου κατά 2 μέτρα, μπορούν να δημιουργηθούν κάποιες εσοχές για το παρκάρισμα φορτοεκφόρτωσης και πελατών.
3) Όπου δεν θα κατασκευασθούν εσοχές παρκαρίσματος θα γίνει διεύρυνση κατά πλάτος των πεζοδρομίων.
4) Οι όποιες εσοχές παρκαρίσματος κατασκευασθούν θα γίνονται σε απόσταση κάποιων μέτρων (π.χ. 6 μέτρων) από κάθε διασταύρωση του δρόμου.
5) Έμπροσθεν των περιπτέρων δημιουργείς επαρκές πλάτος πεζοδρομίου, για να μην στέκεται ο πελάτης επί του δρόμου ή όπου δεν είναι εφικτό μεταθέτεις το περίπτερο σε ευρύτερο πεζοδρόμιο.
6) Σε όλες τις διασταυρώσεις κατασκευάζεις ράμπες και εκατέρωθεν του πεζοδρομίου τοποθετείς μεταλλικά κολωνάκια για την αποτροπή παρκαρίσματος.
7) Στον χώρο του δρόμου απέναντι από την εκκλησία της Μεταμόρφωσης ανακατασκευάζεις την στάση των λεωφορείων και δημιουργείς εκατέρωθεν της στάσης οριοθετημένες θέσεις παρκαρίσματος.
8) Με την αποκατάσταση φθορών στα πεζοδρόμια και τη λήψη μέτρων συντήρησή των.
9) Με το να τοποθετηθούν, κατά διαστήματα, παγκάκια.-

Θεωρώ ότι οι προτάσεις που κατέθεσα, για την αναβάθμιση της χρήσης της Λεωφόρου Μακρυγιάννη, θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην κατεύθυνση να εξυπηρετούνται φιλικότερα μέσω της Λεωφόρου όλοι οι συμπολίτες μας, είτε είναι οδηγοί, είτε είναι πεζοί, αλλά και στην τόνωση της εμπορικότητας της τοπικής αγοράς του Δήμου μας.

Σας ευχαριστώ πολύ,

Θανάσης Ντερέκας
Πρόεδρος Δημ. Συμβ. Δήμου Μοσχάτου – Ταύρου

Υ.Γ
Η παραπάνω πρόταση κατατίθεται στην Αντιδήμαρχο μετά από επιστολή της με αρ. πρωτ. 863/28-9-2012 που ζητάει από τον Πρόεδρο του Δ.Σ κ;αι τους Αντιδημάρχους τις προτάσεις τους για το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2013.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...