Δευτέρα, 4 Ιουλίου 2011

Το 2015 το Μοσχάτο θα αποκτήσει ξανά θάλασσα!

Δημιουργείται πάρκο 760 στρεμμάτων σε μήκος 1.200 μέτρων από το Τάε Κβον Ντο έως το ΣΕΦ. Υπογειοποιείται η Λεωφόρος Ποσειδώνος. Απευθείας "πρόσβαση" στη θάλασσα αποκτούν Μοσχάτο και Καλλιθέα.

Τη μελέτη για την ανάπλαση του φαληρικού όρμου παρουσίασε χθες ο Ιταλός αρχιτέκτονας Ρέντζο Πιάνο, παρουσία του υπουργού Περιβάλλοντος, Γιώργου Παπακωνσταντίνου
Τη μελέτη για την ανάπλαση του φαληρικού όρμου παρουσίασε χθες ο Ιταλός αρχιτέκτονας Ρέντζο Πιάνο, παρουσία του υπουργού Περιβάλλοντος, Γιώργου Παπακωνσταντίνου
"Πρόσβαση" στη θάλασσα θα έχουν το 2015 το Μοσχάτο και η Καλλιθέα, καθώς η Αττική θα αποκτήσει το πρώτο παράκτιο πάρκο της.

Η μελέτη για την ανάπλαση του φαληρικού όρμου, η οποία παρουσιάστηκε χθες από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Ρέντζο Πιάνο, παρουσία του υπουργού Περιβάλλοντος, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, περιλαμβάνει υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, αλλά και δημιουργία πάρκου, πεζόδρομων, ποδηλατόδρομων, προκυμαίων και θεματικών χώρων αναψυχής και πρασίνου.
Το νέο πάρκο θα εκταθεί σε 760 στρέμματα σε μήκος 1.200 μέτρων, κάτω από την παραλιακή λεωφόρο, και θα ξεκινά από τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις του Τάε Κβον Ντο για να καταλήγει στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. "Στόχος μας δεν είναι να φτιάξουμε έναν ψεύτικο παράδεισο. Οι ψεύτικοι παράδεισοι είναι πληκτικοί. Θέλουμε έναν ζωντανό χώρο που θα έχει μέλλον", τόνισε ο κ. Πιάνο.
Το κόστος των παρεμβάσεων θα φτάσει τα 215 εκατομμύρια ευρώ και θα καλυφθεί από το Πράσινο Ταμείο και κονδύλια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.
Το κόστος των μελετών θα ανέλθει σε 4 εκατομμύρια ευρώ και αποτελεί δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Οι κύριες παρεμβάσεις που θα γίνουν είναι:
Ανοίγει ο δρόμος προς τη θάλασσα
  • Κατάργηση του σημερινού αυτοκινητοδρόμου της Λεωφόρου Ποσειδώνος και δημιουργία νέου σε νέα θέση προς τη θάλασσα που απέχει περίπου εκατό μέτρα από τη σημερινή του θέση και υπογειοποίησή του ώστε να μην είναι ορατός, διότι περνάει από πάνω του το Πάρκο. Η πρόταση επιλύει τα πλημμυρικά προβλήματα της περιοχής με υδραυλικά έργα και αντιπλημμυρική προστασία, καθώς η Λεωφόρος Ποσειδώνος σ΄αυτό το τμήμα της είναι σήμερα υπερυψωμένη και εντείνει τα προβλήματα πλημμυρών στην Καλλιθέα και στο Μοσχάτο.
  • Αποκάλυψη των εκβολών του Ιλισού, που θα λειτουργούν ως κανάλι υποδοχής των νερών της βροχής.
  • Δημιουργία τεχνητού λόφου, ενώ θα γίνουν και δύο φυσικές πισίνες με θαλασσινό νερό που θα φθάνουν έως τη θάλασσα.
  • Εκτενής φύτευση.
  • Διατήρηση όλων των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και κατασκευή νέων μικρών χώρων άθλησης, καφετεριών και εστιατορίων, τα οποία θα "δένουν" με το τοπίο και θα έχουν συνολική επιφάνεια έως 2.500 τετραγωνικά.
"Η Αθήνα, και η Αττική γενικότερα, έχει ένα πολύ μεγάλο προσόν που είναι η θάλασσα μπροστά της. Κι είναι ένα προτέρημα που αυτήν τη στιγμή δεν το αξιοποιούμε και δεν το εκμεταλλευόμαστε για τους πολίτες που ζουν στην περιοχή, διότι έχουμε στην πλάτη μας τη θάλασσα", τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Περιβάλλοντος.
Στο μεταξύ, την απαιτούμενη οικοδομική άδεια για την κατασκευή του πολιτιστικού κέντρου της πρωτεύουσας στον παλιό Ιππόδρομο, στο Δέλτα Φαλήρου, μόλις μία μέρα μετά την επίσημη παρουσίαση των σχεδίων από τον Ρέντζο Πιάνο, εξέδωσαν χθες οι αρμόδιες αρχές του υπουργείου Πολιτισμού.
Ως φίλτρο ενός φυσικού τοπίου ανάμεσα στην πόλη και τη θάλασσα θα λειτουργήσει το νέο πάρκο, έκτασης 760 στρεμμάτων, μεταξύ ΣΕΦ και Τάε Κβον Ντο. Βάσει του master plan καταργείται ο σημερινός αυτοκινητόδρομος της Ποσειδώνος και δημιουργείται νέος σε νέα θέση προς τη θάλασσα, που απέχει περίπου εκατό μέτρα από τη σημερινή του θέση, υπογειοποιείται και δεν είναι ορατός, διότι περνάει από πάνω του το πάρκο.

Πηγή: Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...